پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

همایش همیاران پلیس ویژه نوروز 94 در دزفول برگزار شد

تورج کردعلیوند رئیس پلیس راهور دزفول اظهار کرد: قصد داریم با به کارگیری همیاران و فرهنگ یاران پلیس در ‌‌‌نهایت ادب و احترام، تخلفات رانندگی نظیر صحبت کردن با تلفن، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی و مواردی از این قبیل را به والدین تذکر دهیم.

وی با بیان اینکه 20 هزار نیروی همیار پلیس در دزفول وجود دارد، افزود: این تعداد شامل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و دبیرستان می‌باشد.

رئیس پلیس راهور دزفول وجود همیاران پلیس را یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: از سال 88 که استفاده از همیاران پلیس به صورت جدی دنبال شد، تاثیر به‌سزایی را در کاهش تصادفات رانندگی شاهد بودیم، به گونه‌ای که آمار فوتی‌های سال 84 در کشور از 26 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال 92 کاهش یافت.

کردعلیوند تصریح کرد: این کاهش آمار قطعا بیانگر نقش تاثیرگذار همیاران پلیس در برقراری نظم و مقررات رانندگی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین حوادث رانندگی نوروز مربوط به واژگونی خودرو‌ها است، بیان کرد: این امر ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌باشد، بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم در طول شبانه روز بیشتر از 8 ساعت رانندگی نکنند و در هر فاصله دو ساعت رانندگی، توقف کرده و استراحتی 20 دقیقه‌ای داشته باشند.

کردعلیوند از اجرای طرح ترافیکی نوروزی راهور در دزفول خبر داد و اظهار کرد: در این طرح که از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین سال جدید ادامه دارد تمام نیروهای راهور دزفول به صورت آماده‌باش هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش 40 درصدی ترافیک در شهر که ناشی از حضور مردم در سطح شهر برای خریدهای نوروزی است در این طرح نیروهای راهور به صورت شبانه‌روزی ترافیک را کنترل می‌کنند.

فارس

اخبار مرتبط