پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اماکن عمومی دزفول سیستم‌های اعلام حریق و خود بارش نصب کنند

ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول: نصب سیستم‌های اعلام حریق، خودبارش و استفاده از بیمه آتش سوزی برای منازل، فروشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی ضروری است.

🔹دلیل اینکه آتش سوزی گاه به طور وحشتناک توسعه پیدا می‌کند این است که یا دیر به وجودش پی برده‌اند، یا وسایل موجود نتوانسته‌اند به موقع آن را خاموش کنند و یا وسایل ایمنی و خاموش کننده در اختیار نداشته‌اند.

🔹وی با بیان اینکه همیشه نمی‌توان محل و منشا آتش سوزی را پیدا کرد، ادامه داد: افراد اغلب برای اعلام آتش سوزی در منزل مسکونی، مکان اداری، کارگاه یا فروشگاه حتی در هنگام حضور اشخاص نیز تردید و تاخیر می‌کنند به همین دلیل اهمیت سیستم‌های اعلام حریق اتوماتیک در آگاهی به موقع از وقوع حریق در تمام اماکن بسیار مهم است.

 

🔹سیستم‌های اعلام حریق نسبت به افزایش دمای زیاد، وجود دود یا شعله در محیط تحت پوشش خود حساس هستند و با به صدا در آوردن صدای زنگ یا آژیر خطر و چراغ‌های چشمک زن دیگران را از وقوع خطر مطلع می‌کنند.

 

🔹باید در تمامی مکان‌های مسکونی، مغازه‌ها، محل‌های تجاری و اداری، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، از سیستم‌های اعلام حریق اتوماتیک استفاده شود.

 

🔹در کنار سیستم‌های اعلام حریق، سیستم خودبارش اتوماتیک که پس از فرمان سیستم اعلان فعال می‌شود، می‌تواند آتش سوزی را متوقف و یا از توسعه آن جلوگیری کند.

 

🔹وی بر ضرورت استفاده از بیمه آتش سوزی تاکید کرد و گفت: حوادث آتش سوزی اجتناب ناپذیر بوده و ممکن است در هر مکان و لحظه اتفاق بیفتند و تمام سرمایه یک خانواده، سازمان یا گروهی را به خطر بیاندازند از این رو توصیه می‌شود افراد حتما منزل و محل کسب و کار خود را بیمه کنند تا درصورت بروز حادثه بتوان خسارات ناشی از آن را جبران کرد.

اخبار مرتبط