پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مجتمع سوانح و سوختگی دزفول راه اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی بیمارستان بزرگ این شهرستان خبر داد و گفت: بیماران دزفول و شهرهای اطراف از این پس مجبور نیستند برای دریافت خدمات این حوزه به اهواز و سایر شهرها مراجعه کنند.

علیرضا خسروپناه روز چهارشنبه با حضور در دفتر ایرنا دزفول با ارائه گزارشی از تحولات و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: آثار کرونا تا سال ۱۴۰۰ در بیمارستان بزرگ دزفول وجود داشت ولی از آن به بعد میزان بستری‌ها کاهش یافت و بازسازی جدی تری در حوزه درمان انجام شد که یکی از مهمترین اقدامات راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی دانشگاه بود.
وی ادامه داد: بیماران سوانح سوختگی به دلیل مشکلات و هزینه‌ها نیازمند مراقبت‌های فوق تخصصی هستند که این خدمات در اهواز و اصفهان انجام می‌شد از این رو راه اندازی این مجتمع از سال ۹۲ آغاز شد ولی به دلایل مختلف بهره برداری نشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه امسال برای تاسیسات و راه اندازی این مجتمع اعتباراتی گرفته شد، گفت: مجوز فوق تخصص جراحی ترمیمی اخذ و تجهیزات و نیروی انسانی نیز برای این مجتمع گرفته شد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مجتمع سوانح و سوختگی آموزش‌های لازم را در تهران دیدند، افزود: تجهیزات و مابقی تاسیسات نیز تامین شدند و از ۲ هفته پیش بیمار پذیرش می‌کنند.
خسروپناه بیان کرد: اکنون چهار تخت و ۲ اتاق عمل مجتمع سوانح و سوختگی فعال است ولی در مجموع شامل ۱۴ تخت بستری، چهار تخت آی سی یو، درمانگاه و اورژانس سوختگی است که در مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع راه اندازی شده است.
مجتمع سوانح و سوختگی دزفول راه اندازی شد
وی با بیان اینکه همه بخش‌های مجتمع سوانح و سوختگی دزفول در یک ماه اخیر فعال شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیماران سوانح سوختگی تا سقف ۳۰ درصد در این مجتمع پذیرش می‌شوند و زمانی که تجربه نیروها بیشتر شود، سوختگی بالای ۳۰ درصد نیز پذیرش خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیماران با سوختگی بالای ۳۰ درصد در حال حاضر به اهواز منتقل می‌شوند، اظهارکرد: حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجتمع سوانح و سوختگی هزینه شده است

اخبار مرتبط