پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کشورهای مدعی حقوق بشر با ارسال سلاح در جنایات اسرائیل شریک هستند

نماینده دزفول و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا و اروپا با وجود جنایات رژیم صهیونیستی همچنان برای آنها سلاح ارسال می‌کنند و در جنایات این رژیم شریک هستند.

سید احمد آوایی افزود: خوشبختانه اتحاد خوبی بین کشورهای اسلامی به ویژه متحدان ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در اقداماتی ناجوانمردانه در غزه دست به جنایت جنگی و به نسل کشی زده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازمان ملل متحد درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: شکست اسرائیل دور از دسترس نیست اما در این راستا کشورهای اسلامی باید متحدتر عمل کرده و سخنرانی، بیانیه و محکومیت‌های شفاهی را کنار بگذارند و از ملت فلسطین در برابر این جنایت دفاع کنند.

وی بر ضرورت اتحاد کشورهای مسلمان در قبال فلسطین تاکید کرد و افزود: اگر قضیه هلوکاست وجود داشته باشد چرا باید مردم فلسطین و خاورمیانه تاوان آن را بپردازند در حالی که در قضیه هلوکاست یک کشور اروپایی نقش داشت اما می‌بینیم کشورهای اروپایی در یک فرار رو به جلو یهودی‌ها را از اروپا دور کردند و در منطقه‌ای دیگر اسکان دادند.

عضو هیات پارلمانی مجلس در سفر به کشورهای حوزه مقاومت با بیان اینکه امروز نفرت بین المللی از رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح خود در تاریخ اشغالگری قرار دارد، اظهارکرد: عملیات طوفان الاقصی باعث شد هیمنه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره گنبد آهنین شکسته و شکاف عمیقی در حوزه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل ایجاد شود.

وی افزود: محاصره غزه باعث شد حماس برای دفاع مشروع از خود عملیات طوفان الاقصی را برنامه‌ریزی کند و نشان دهد تبدیل به یک درخت تنومند شده و اسرائیل نیز این موضوع را بیش از گذشته متوجه شده است.

آوایی گفت: ضربه‌ای که عملیات طوفان الاقصی به بدنه نظامی و امنیتی اسرائیل وارد کرد به قدری شدت داشت که باعث شد اسرائیل به جنایات جنگی از جمله بمباران بیمارستان، هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در غزه دست بزند که همین موضوع خوی وحشی‌گری صهیونیست‌ها و مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان نشان داد.

وی عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی با اسرائیل را از علت‌های گستاخی این رژیم در انجام جنایت جنگی و نسل کشی در غزه دانست و گفت: عملیات طوفان الاقصی باعث شد عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی به حاشیه کشیده و در برخی موارد منتفی شود.

حمایت از محور مقاومت را تکلیف دینی خود می‌دانیم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس به سوریه و دیدار با گروه‌های فلسطینی بیان کرد: در دیدار با گروه‌های فلسطینی اعلام شد که آزادی قدس شریف شعار نیست و ما حمایت از محور مقاومت را تکلیف دینی خود می‌دانیم.

وی جزییاتدیدار با رئیس مجلس سوریه، لبنان و عراق، دیدار با معاون رهبر حزب الله لبنان، دیدار با معاون رئیس جمهور عراق، دیدار با معاون وزیر خارجه سوریه و همچنین رهبر احزاب شیعه و سُنی این کشورها را تشریح کرد و افزود: علت سفر منطقه‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس، هم افزایی کشورهای محور مقاومت بود تا درمقابل رژیم صهیونیستی بایستند و جنایت جنگی علیه مردم غزه متوقف شود.

آوایی با بیان اینکه روابط ایران با سوریه، عراق و لبنان اشتراکات زیادی دارد و روز به روز در حال گسترش است، گفت: محور مقاومت و حل مسئله فلسطین نیاز به هماهنگی و هم افزایی دارد به طوری که این هم افزایی باعث می‌شود کشورهای محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و جنایت جنگی علیه مردم غزه متوقف شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسرائیل تلاش می‌کند ایران را پشت پرده عملیات طوفان الاقصی نشان دهد، اظهارکرد: ایران دارای قدرت نظامی بالایی است و اسرائیل تلاش می‌کند شکست از گروه حماس که تحت محاصره شدید است را به حاشیه ببرد در حالی که عملیات طوفان الاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بوده است.

وی ادامه داد: طی نشست‌هایی که با روسای فلسطینی مقیم سوریه برگزار شد اعلام کردیم نابودی اسرائیل شعار نیست بلکه دست یافتنی و قابل تحقق است اما یکی از دلایل اصلی گستاخی صهیونیست‌ها بی‌تفاوتی سران برخی کشورهای عربی و اسلامی نسبت به جنایات این رژیم و مسئله فلسطین است.

 به منظور استفاده از ظرفیت دیپلماسی و هماهنگی بیشتر کشورهای محور مقاومت در حمایت از فلسطین، هیات پارلمانی مجلس متشکل از سه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با سران کشورها و احزاب سه کشور عراق، لبنان و سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

آمار شهدای فلسطینی شامل زنان و کودکان بی‌دفاع روز به روز در حال افزایش است و دولت‌های غربی در سایه حمایت تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی، به تمامی معیارها و قوانین ‌بین‌المللی حقوق بشری پشت کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه به بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده که از این تعداد چهار هزار و ۴۱۲ نفر کودک و حدود سه هزار نفر زن هستند ضمن اینکه تعداد مجروحان نیز به حدود ۲۷ هزار نفر رسیده است ایرنا

اخبار مرتبط