پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برداشت میلیون‌ها شاخه گل مریم در دزفول آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت گل مریم از ۳۰ هکتار گلخانه‌های این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود چهار میلیون شاخه گل مریم از گلخانه‌های این شهرستان برداشت شود.

🔸بهروز قمرزاده با بیان اینکه دزفول رتبه نخست تولید گل مریم در کشور اگرا دارد، افزود: همه ساله کشت گل مریم در دزفول بین ماه‌های اردیبهشت تا شهریورماه انجام می‌شود و برداشت این گل نیز از آبان‌ماه تا فروردین سال بعد ادامه دارد.

🔸مدیرجهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: حدود ۲۲۰ هکتار گلخانه در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۵ هکتار آن در تولید انواع گل و گیاهان زینتی و گلهای شاخه بریده فعال است.

🔸وی افزود: گل مریم دزفول جزو با کیفیت ترین گلها از نظر ظاهر، سرگل و همچنین عطر و بو است و کاشت این گیاه به دلیل حساس بودن به سرما در گلخانه‌هایی با پوشش پلاستیکی انجام می‌شود.

🔸قمرزاده بیان کرد: بالا بودن هزینه سازه‌های گلخانه و نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه کم بهره، نبود ماشین مخصوص حمل گل برای ارسال به سایر استان‌ها، نبود صادرات و مرز هوایی و زیرساخت پایانه صادراتی از جمله مشکلات عمده گل کاران دزفول است.

🔸وی افزود: زیرساخت‌های رشد چشمگیر کاشت گل در دزفول وجود دارد که درصورت رفع موانع و مشکل‌های این بخش این مهم قابل تحقق است.

🔸دزفول در تولید گل مریم، بذر شبدر و کلزا رتبه نخست کشور و در تولید گل رز جایگاه دوم را در کشور دارد.

اخبار مرتبط