پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

۵۰۰ ویژه برنامه هفته بسیج در دزفول تدارک دیده شد

سرهنگ بهروز حکمت پور روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: طی ۲ سال اخیر برنامه‌های محله محور با استفاده از ارکان مسجد مدنظر قرار گرفت و آیین‌های مختلف در بوستان‌ها و محله‌ها در راستای رفع مشکلات محله برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات با این ابتکار توسط فرماندار و اداره‌های خدمات رسان برطرف شدند، ادامه داد: مساجد در برنامه‌های محله محور بسیار خوب عمل کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به مقام‌های کشوری کسب شده توسط پایگاه‌ها و مساجد این شهرستان گفت: سه پایگاه دزفول در جشنواره استان حضور خواهند داشت که امیدواریم موفق به کسب مقام شوند.

وی با قدردانی از مسوولان شهرستان دزفول برای مشارکت در اجرای برنامه‌های محله محور افزود: دومین یادواره ۲هزار و ۶۰۰ شهید شهرستان دزفول سوم آذرماه بعد از نماز مغرب با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

۳۳۰ یادواره شهید در محله‌های دزفول برگزار شده است

سرهنگ حکمت‌پور گفت: ۳۳۰ یادواره شهید از ابتدای امسال تاکنون در محله‌های مختلف دزفول برگزار و ۱۲۰ رویداد ورزشی با همکاری بسیج ورزشکاران انجام شده است.

وی افزود: اجرای دیوارنگاره شهدا، نصب اِلمان شهید اثنی عشری و شهدای تخریب در میادین شهر، یادواره شهدای دانش آموز، طلاب، اصناف و جامعه زنان از دیگر برنامه‌های در دست اجرای هفته بسیج در دزفول است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول بیان کرد: اجرای رزمایش کمک‌های معیشتی، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، مسابقه بزرگ دوچرخه سواری و طرح اهدای خون توسط بسیجیان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی افزود: بهره برداری از طرح‌های بسیج سازندگی از جمله احداث و ترمیم خانه محروم، جاده و پل، اعزام ۲هزار دانش آموز به راهیان نور و راهیان پیشرفت که بخشی در هفته بسیج و بخشی در دهه فجر انجام می‌شود از برنامه‌های هفته بسیج می‌باشند.

سرهنگ حکمت پور با بیان اینکه میقات صالحین و اجتماع بسیجیان سوم آذرماه در مصلای امام علی (ع) دزفول برگزار می‌شود، اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای یکساله بسیج در چهار بوستان‌ دزفول از جمله رسالت و شاهد، مسابقات فوتبال و فوتسال و برگزاری جشن در پارک خانواده برنامه ریزی شده است.

وی افزود: نشست سران طوایف و عشایر در سیدنور، مسابقات دوچرخه سواری و مانور آبی در زیرپل قدیم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در دزفول است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول بیان کرد: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، دیدار با پیشکسوتان اصناف، برگزاری دوره‌های آموزشی، نمایشگاه عفاف و حجاب، کاشت نهال، جشنواره بادبادک‌ها، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری کارگاه سواد رسانه و نشست‌های سبک زندگی، روشنگری، افتتاح خانه محروم، افتتاح کارگاه‌های تولیدی، آزادسازی زندانیان، تئاتر خیابانی، نمایشگاه دستاوردهای علمی در مدارس و بازدید از پارک موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج هستند.

 

دشمن برای ناامیدی ملت از انقلاب اتاق فکرهای متعدد تشکیل داده است

سرهنگ حکمت پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در حال حاضر با هجمه شدیدی از جبهه استکبار در حوزه جوانان، کودکان، نوجوانان، رسانه، اقتصاد و فرهنگ روبرو هستیم و دشمن در همه حوزه‌ها برای نا امیدی مردم از انقلاب اسلامی اتاق فکر تشکیل داده و ایده دارد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون نگاه مردمی است، افزود: دشمن نقطه ضعف را تشخیص داده و دارد برنامه ریزی می‌کند البته انقلاب اسلامی هم بیکار نمانده است و شاهد پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های مخالف هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با بیان اینکه ایران در در اوج قله اقتدار است، اظهارکرد: اربعین، دنیا را متحیر کرده و یک نمایش اقتدار جهانی است.

وی افزود: نقش آفرینی انقلاب در سوریه، افغانستان عراق و مقابله با فتنه‌های مختلف باعث بر هم زدن ترکیب کریدور کشورهای مختلف از ایران شده است لذا تلاش دارند تا کشورمان را به انزوا بکشند.

سرهنگ حکمت پور با بیان اینکه جبهه مقاومت در همه دنیا با انقلاب اسلامی شناخته شده است، گفت: استکبار توان مقابله با انقلاب را ندارد لذا تلاش می‌کند سرعت پیشرفت انقلاب را کم کند ولی نقش جمهوری اسلامی در تمام برنامههای جهانی کاملا مشهود است و طبق گفته کشورهای غربی، ایران رشد علمی ویژه ای داشته است.

وی افزود: امروز دولتمردان کشورمان می‌دانند هیچ اقدامی بدون مردم امکان پذیر نیست و هرطرحی که در دستور کار قرار دهند نگاهشان بدنه مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول ایران را در سطح دفاعی و هجومی یکی از کشورهای برتر دنیا دانست و اظهارکرد: اکنون در حال رونمایی از دستاوردهای مختلف ارتش و سپاه هستیم که این اقدامات جز با تفکر و نگاه بسیجی حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: نگاه و فرهنگ بسیجی گاهی در یک پزشک و گاهی در یک طلبه یا دانش آموز نمود پیدا می‌کند و به یک قشر محدود خلاصه نمی‌شود چرا که بسیج در همه میادین قدرت، ایفای نقش می‌کند.

همه اقشار جامعه باید به مساجد متصل شوند

سرهنگ حکمت پور با اشاره به فعالیت بسیج در خدمت رسانی، امیدآفرینی و امنیت گفت: باید تلاش کرد همه از جمله فرهنگیان، حقوقدانان، پزشکان و دیگر اقشار در مساجد نقش داشته باشند و به بدنه مسجد متصل شوند.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی اقشار جامعه در محله‌ها افزود: مسجد نسبت به همه مسائل اجتماعی و فرهنگی محله از جمله طلاق، مسائل اعتقادی، جرائم و امربه معروف و نهی از منکر مسوولیت دارد این در حالی است که برخی مساجد فقط به برگزاری برنامه‌های مذهبی اکتفا می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با بیان اینکه دزفول شهری دینی و به تعدد مساجد معروف است، اظهارکرد: در حوزه اجتماعی یک مرکز مشاوره در کانون بسیج راه اندازی شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

سرهنگ حکمت پور ادامه داد: اکنون ۱۶ سوله ورزشی در دزفول داریم و برای بانوان نیز سالن ویژه احداث شده است.

هفته بسیج از دوشنبه آغاز می‌شود و یکشنبه هفته آینده همزمان با روز بسیج مستضعفان پایان می‌یابد./ایرنا

اخبار مرتبط